ProfilaktykaRazem.pl
KOSZTY (CENY BRUTTO):
Warsztat dla uczniów czas trwania 2 x 45 min, do 25 uczestników 350 zł.,
od 25 - 35 uczestników 450 zł.
WARSZTAT z 2 osobami prowadzącymi 700 zł.
Warsztat dla uczniów czas trwania 3 x 45 min 650 zł.
Warsztat dla uczniów czas trwania 4 x 45 min 850 zł.
Każdy z realizatorów ma możliwość wystawienia faktury.
Program dla dzieci i młodzieży odbywa się w formie zajęć warsztatowych.
Maksymalna liczba uczestników to 35 osób (zazwyczaj 1 klasa/grupa).
Zajęcia prowadzone są w tzw. kręgu.
Ćwiczenia aktywizujące pozwalają na indywidualną pracę każdego uczestnika oraz samodzielną
wypowiedź przynajmniej raz w ciągu zajęć.
Prowadzący bacznie obserwują proces grupowy i podążają za potrzebami klasy/grupy.
TEMATY ZAJĘĆ:
KLASY 4-6, 7-8 ORAZ SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:
Znajdź siebie, znajdź swoje zainteresowania.
Zajęcia oparte na budowaniu poczucia własnej wartości, poznaniu swoich mocnych i słabych stron i uzyskaniu wiedzy na temat form spędzania czasu wolnego, które będą atrakcyjne dla poszczególnych uczestników. Przed realizacją tych zajęć konieczny jest kontakt z pedagogiem, który wskaże możliwości w zakresie rozwoju zainteresowań, jakimi dysponują szkoła i środowisko lokalne. 2 x 45 min.
Moja mapa marzeń.
Zajęcia pokazują czym są marzenia, czym różnią się marzenia od celów, do czego cele i marzenia są potrzebne oraz jak realizować plany. Efektem warsztatów jest indywidualna mapa marzeń każdego uczestnika. 2 x 45 min.
Błąd takie proste słowo.
Zajęcia mają na celu pokazanie uczestnikom, że popełnianie błędów jest w życiu nieuniknione, nie zawsze oznacza porażkę, natomiast konstruktywne ich rozwiązanie może przynieść korzyści i wpłynąć na kształtowanie się wartości. 2 x 45 min.
Life czy nie life.
Są to warsztaty z zakresu profilaktyki uzależnień behawioralnych, używania komputera oraz Sieci w sposób bezpieczny i konstruktywny. Zajęcia ukazują jak swoje potrzeby można zaspokajać offline czyli poza Siecią. 2 x 45 min.
Jestem tym, o czym myślę.
Warsztaty prowadzone są pod kątem pozytywnego myślenia i jego roli w życiu człowieka. 2 x 45 min.
Celuj, planuj, realizuj.
Podczas warsztatu uczestnicy zastanawiają się nad zasadnością ustalania i wyznaczania sobie celów, tworzą mapę celów. Kolejnym etapem jest rozwój umiejętności planowania w oparciu o swoje konkretne cele, ukazanie zasadności kształtowania samokontroli i samodyscypliny. 2 x 45 min.
Po co te granice.
KLASY 7-8 ORAZ SZKOŁY PONADPODSTAWOWE (poniższe tematy nie są realizowane w klasach niższych, ze względu na rodzaj treści)
O emocjach bez emocji.
Uczestnicy warsztatu uczą się nazywać, rozpoznawać emocje oraz poznają sposoby radzenia sobie z nimi. 3 x 45 min.
Konflikt jako początek czegoś dobrego.
Warsztat zakłada pokazanie konfliktu jako możliwości odnajdywania nowych rozwiązań, pozyskiwania wiedzy o sobie i innych. 2 x 45 min.
Jestem, jaki jestem.
Są to warsztaty z zakresu budowania poczucia własnej wartości. Wyposażają w wiedzę na temat tego, czym jest poczucie własnej wartości, w aki sposób je budować, w czym może być pomocne. Wyposażają w umiejętności prawidłowego jej postrzegania jako podstawy do unikania czynników zagrażających zdrowiu. 4 x 45 min.
Komunikacja – czyli właściwie co.
Uczestnicy warsztatu zapoznają się z błędami w komunikacji z rówieśnikami oraz dorosłymi. Zajęcia ukazują, czym jest empatia i asertywne mówienie oraz działanie. 3 x 45 min.
Problem, nic prostszego. Traktowanie problemów jak wyzwania, nauki i doświadczenia. Zapoznanie uczniów z techniką rozwiązywania problemów która jest jednocześnie techniką osiągania celów. 2-3 x 45 min.
Ach ta plotka - o trudnościach komunikacyjnych i możliwości wyrażania się w sposób zrozumiały. Mówienie o potrzebach i w komunikacie ja. 2 x 45 min.
Kiedy wiesz że to co się dzieje nie jest dobre - warsztat o rodzajach przemocy rówieśniczej, emocjach ofiary, powodach używania przemocy przez sprawdzę, miejscach poszukiwania pomocy oraz konsekwencjach używania zachowań przemocowych.2 x 45 min.
Decyzja należy do Ciebie.
Warsztaty dotyczą mechanizmów uzależnienia od substancji psychoaktywnych (w szczególności narkotyków, z mocnym akcentem na używanie marihuany). Zajęcia zakładają ukazanie elementów manipulacji związanych z narkotykami. Szczególne miejsce w warsztatach zajmują formy spędzania wolnego czasu atrakcyjne dla młodzieży, a zarazem konstruktywne z pedagogicznego punktu widzenia. 2 x 45 min.
Bądź bezpieczny, rozpoznawaj zagrożenia w Sieci.
Uczestnicy zajęć poznają różne zagrożenia, z jakimi mogą się spotkać w Sieci, jednak najważniejszym aspektem zajęć jest ukazanie możliwości poszukiwania i uzyskiwania pomocy, bezpiecznego korzystania z nowych mediów oraz brania odpowiedzialności za swoje działania w Sieci. 3 x 45 min.
Alkohol – pić czy nie pić - oto jest pytanie.
Zajęcia mają na celu ukazanie powodów i konsekwencji używania alkoholu. Poszerzają wiedzę na jego temat o elementy niechętnie ujawniane przez producentów. 2 x 45 min.
Kilka słów o manipulacji.
Warsztat wyposaża w wiedzę na temat manipulacji, które są stosowane przez producentów i dystrybutorów nilegalnych substancji, ale również w sieci. Ukazuje istotę podejmowania własnych i świadomych decyzji. Wskazuje, jak istotne są czynniki chroniące: poczucie własnej wartości, wiedza na temat siebie i swoich potrzeb, umiejętność ich zaspokajania w sposób konstruktywny, rozpoznawanie i wyrażanie własnych emocji, poprawna komunikacja. 2 x 45 min.
Program dla dzieci i młodzieży