Program dla rodziców, których dzieci

nadużywają komputera, Sieci, gier, telefonu

ProfilaktykaRazem.pl

KOSZTY (CENY BRUTTO):

 

Prelekcje dla rodziców czas trwania 30 - 45 min + konsultacje (łączny czas 60 min), od 400 zł. plus koszty dojazdu

 

Warsztaty dla rodziców czas trwania 3 x 45 min 800 zł.

 

Każdy z realizatorów ma możliwość wystawienia faktury.

 

Istnieje możliwość realizacji spotkań profilaktycznych dla rodziców dzieci przedszkolnych, w szczególności z zakresu bezpieczeństwa korzstania z komputera, internetu, sieci.

 

 

Wywiadówki profilaktyczne dla rodziców (stacjonarnie i online)- czas trwania 45 - 60 min:

TEMATY:

 

  • Być czy mieć - oto jest pytanie – o znaczeniu relacji rodzic - dziecko i jej wpływie na postępowanie dziecka.
    Wychowanie dzieci to podróż, która zdecydowanie nie jest nudna ale też i nie samotna, bo jest nasza wspólna! My jako dorośli zdecydowanie możemy się w niej nazwać przewodnikami, ale jak na DOBREGO przewodnika przystało musimy sprawiać, żeby młodzi ludzie zechcieli nam zaufać i wiedzieli, że mogą na nas liczyć. Kluczem do tego jest budowanie WZAJEMNYCH RELACJI Dlaczego?Bo to właśnie one pozwalają tworzyć więzi i wzajemne zaufanie, między nami, a młodymi ludźmi
     

  • Siedzą dzieci w Sieci. Regulamin korzystania z komputera i Sieci.
    Jest to wywiadówka profilaktyczna podczas której rodzice będą mogli skorzystać z bardzo praktycznych informacji: co chroni dziecko przed uzależnieniami od komputera i sieci, jak wygląda przykładowy regulamin korzystania z komputera i zasady korzystania z telefonu, jakie czynności alternatywne powinno wykonywać dziecko, czym są i jakie zachowania ryzykowne podejmują dzieci w Sieci. W bardzo prosty sposób prowadzący podpowiedzą jak nauczyć swoje dziecko kontroli używania nowych mediów, a przede wszystkich wskażą konkretne programy monitorujące i ograniczające aktywność dziecka na komputerze telefonie.
     

  • Jak chronić dziecko przed uzależnieniami od substancji psychoaktywnych (narkotyków)?
    Nie ma tarczy ochronnej, która ustrzeże każde dziecko przed narkotykami. Są jednak pewne czynniki, które mogą mieć wpływ na podejmowane przez dzieci i młodzież decyzje. Znaczna część z nich wiąże się z potrzebami, które u młodego człowieka zwłaszcza w okresie dojrzewania, szukają zaspokojenia. Ważne też, aby dorosły miał wiedzę pomagającą obalać mity związane z substancjami psychoaktywnymi i z uzależnieniem - mity często powtarzane i akceptowane przez młodzież.

     

  • O co chodzi z tą marihuaną?
    Substancja psychoaktywna jaką jest marihuana wzbudza wiele wątpliwości, gdyż z jednej strony jest postrzegana jako nie groźne "zioło", które jest dodawane do kremów, herbat, a nawet produktów farmaceutycznych. z drugiej strony powoduje zmianę świadomości, która nie jest obojetna dla naszego mózgu. W czasie prelekcji postaramy sie przedstawić państwu niezaprzeczalne fakty, które stają się bardzo dobrym argumentem w rozmowach ze swoim dzieckiem, jak np. ten iż jest drogą do używania innych substancji lub jeśli ktoś ma podatność (występowały w rodzinie choroby psychiczne), to marihuana może powodować ich aktywowanie się.
     

  • Komunikacja z młodym człowiekiem.
    Jedna krew, ale czasem dwa różne światy, wydawałoby się nawet dwa różne języki. Na pewno dwa różne sposoby komunikacji i dotarcia jednego do drugiego. Młody człowiek, nastolatek ma specyficzny Jsposób komunikacji, trudno jest powiedzieć tak - aby zostać zrozumianym, ale trudno też usłyszeć to, co tak naprawdę stoi za słowami, a czasem nawet prowokacją ze strony naszego dziecka. W tym temacie m.in. o tym, co pomaga a co przeszkadza w komunikacji z dorastającym dzieckiem.

     

  • Nowe substancje psychoaktywne - rozprawa o dopalaczach.
    wokół substancji jaką są nowe substancje psychoaktywne, zwane potocznie dopalaczami mówiło się wiele przez pewien okres czasu. Na początku nikomu nie znane, później w kuek zamykania sklepów, większość tego biznesu przeniosła się do sieci, co spowodowało, że kontrola tego procederu stała się nie możliwa. istnieje wiele paradoksów, jak i również zabiegów manipulacyjnych wokół tych substancji, po to aby uśpić czujność potencjalnego użytkownika, sama nazwa "dopalacz" kojarzy się przecież z czymś co daje energie, kopa, siłę - jest na pewno nie przypadkowa. być może nie mamy świadomości, że większość "tradycyjnych" narkotyków jest dziś właśnie dopalaczami.
     

  • Granice nie są takie złe.
    Jak umiejętniej stawiać granice dziecku oraz szanować jego granice. Wywiadówka na temat umiejętności posługiwania się zasadą konsekwencji - co zrobić, żeby nie odpuszczać, poprawnego formułowania komunikatów do dziecka oraz wprowadzania obowiązków domowych jako normy w wychowaniu. Szczególnie mamy nadzieję na zwrócenie uwagi co oznacza szanowanie granic dziecka.

     

  • Mądry wybór szkoły - punkt widzenia rodziców a punkt widzenia dzieci. Spotkania z rodzicami, których dzieci kończą szkołę.
    W tym temacie jest szereg zagadnień które poruszamy a mają one związek z tym w która stronę dalszej edukacji nasze dzieci pójdą, jaka podejmą decyzję i tutaj pojawia się trudność o których chcemy porozmawiać, a więc czy w swoją stronę, naszą stronę czy kompromis i co wydaje się słuszne.Pytanie na które chcemy pomóc odpowiedzieć to :- Czy punkt widzenia dziecka jest dla nas do przyjęcia?- Co zrobić gdy jest to zupełnie inny punkt widzenia?- Czy jest konieczność lub możliwość spotkania się gdzieś z dzieckiem w wyborach?Te tematy i inne poruszamy w Duchu Dialogu Motywującego który wyrażany jest poprzez:- Partnerstwo – „DM przeprowadza się „dla” osoby i „z” nią”- Akceptacja – to bezwarunkowa wartość, trafna empatia, dowartościowanie, autonomia.- Współczucie – postawa współczująca to aktywne wspieranie dobra dziecka, stawianie, na pierwszym miejscu jego potrzeb.- Wydobywanie - Wydobywanie polega na odszukaniu mocnych stron dziecka i jego zasobów, a nie skupianie się na jego deficytach.

     

  • Jak rozumieć nastolatków - "Stanowe" spotkania z Ojcami i Matkami.
    Zajęcia tzw. Stanowe są tak nazwane aby rozdzielić stan Mamy i Taty. Może się pojawić pytanie dlaczego? No właśnie – dlaczego jeśli zarówno mama jak i tata są zaangażowani w wychowanie dziecka, a więc wspólnie zainteresowani tym by to dziecko w wieku dorastania mogli rozumieć.Naszą odpowiedzią jest po prostu fakt różnic wypływających z bycia mamą a tatą. Różnic w rozumieniu, słyszeniu czy przeżywaniu dziecka oraz siebie nawzajem. Stąd myśl o rozdzieleniu tych spotkań aby uniknąć tego spojrzenia wzajemnego z wymownym pytaniem POWAŻNIE TAK MASZ? Przecież żaden Ojciec nie jest w stanie tak przeżywać dziecka jak mama, ponieważ to Ona nosiła dziecko pod sercem i była z Nim połączona w fizyczny sposób co ma niesamowite przełożenie na połączenie emocjonalne. Oczywiście Tata będzie wiedział co Mama przeżywała rodząc dziecko jak tylko w Jego życiu pojawi się stan prawie agonii, który może się pojawić podczas odczuwania gorączki wysokości 37,1 Stopni Celsjusza  Sam również jest związany emocjonalnie z dzieckiem lecz w jakże inny sposób z Nim jest, przeżywa i okazuje to przeżywanie dziecku.Z obojgiem rodziców lecz jednak osobno chcielibyśmy poruszyć zagadnienia które są ważne, takie jak:- Jaka jest nasza rola?- Granice, błogosławieństwo czy przekleństwo?- Pasje zaproszenie i wykroczenie- Komunikacja- Szacunek- Konsekwencje – interwencje- Miłość ale jak? Jak jest tak!